Qui fixa els preus de la universitat

Descobreix com es fixen els preus que paguem els estudiants i estudiantes de la UPC
El preus de matrícula (preu per crèdit) s'actualitzen anualment amb un augment percentual respecte l'any anterior. La forma de decidir-lo és:

1. La Conferencia General de Política Universitaria (formada pels consellers autonòmics en matèria d'universitats i el Ministre d'Educació) fixa una forquilla d'augment.
  2. El Consejo de Universidades i el Consejo de Estudiantes Universitario del Estado informen sobre l'acords
  3. El Consell Interunversitari de Catalunya tria un valor de l'augment dins la forquilla
  4. El Govern de Catalunya emet un decret amb l'augment pactat al CIC

El decret emès pel govern, també fixa la possibilitat que les universitats estableixin taxes pròpies. En en el cas de la UPC, les taxes són aprovades pel Consell Social a proposta del Consell de Govern.